See
https://forum.the-west.net/index.php?threads/update-2-191.61244/#post-796169 :
The maximum receivable experience points has been increased by 3 times, so the max value will be 18.000.
Currently the experience points you receive from fort fights are based on your performance. This will not be changed. But the formula took in consideration mostly your damage infliction. The more damage you give to players during the fight -> the more XP you receive.
There are two main roles in fortbattles, health points players those are called 'tank' players and leadership players. Tanks can not really damage other players since their key roles are defending others and objectives etc. This meant that because you are a tank you can not really receive decent amount of experience points.
The adventurers are tanks mostly because of their class special fort skill, ghosting. If they receive two successful hits (so they got damage) then every hit from that there is a 25% (or 50% with premium) chance that they will become 'ghosts' and not receive any further damage at all.
So if their bonuses becomes active, they became ghosts and not getting hit at all. They cant really absorb damages because of their special fort bonus and they can not really give damage due to the fact that they are tanks. It was pretty hard to get 6000 experience points as an Adventurer, so that's why we changed there a bit the formula.
From now on successful ghosting will take into consideration to get more XP. And besides this the XP % after absorbing damage has been increased, so giving damage/hits became less important role in the formula. It became easier for tanks to get max XP.
Meine Interpretation des Ganzen ist,
- deutlich mehr XP für alle
- Tanks haben bis jetzt häufig deutlich weniger XP bekommen als Schadensmacher. Das wurde geändert. Wie sich das auswirkt, wird man sehen.
- Abenteurer haben bis jetzt deutlich schlechter abgeschnitten (XP) als andere Klassen. Das wurde geändert, so dass sich ghosting auswirkt. Sprich, ein Leiten-Abenteuer wird jetzt nicht mehr XP bekommen, ein Tank-Abt schon. Wie sich das auswirkt, wird man sehen.
- Früher war es so, dass der eigene Level auch noch hinein spielte in die XP-Kalkulation (als Limit, denke ich). Jetzt geht der Median der Level aller Teilnehmer mit ein. Das heißt, kommt man als "kleiner" in einen FK von Großen, ist man nicht doppelt gestraft, weil man (a) sowieso nicht trifft und ausweicht, und (b) obendrein sowieso weniger XP bekommt. Wie sich das genau auswirkt, wird man sehen, aber offenbar ist es so gedacht, dass kleinere Spieler in einem FK mit vielen Großen mehr XP bekommen. Und der Median wird heran gezogen, damit nicht ein paar wenige Lv 200-Spieler einen FK von 40er gewaltig nach oben reißen können.
- Bringt eure High-Level-Kirchenbauer zum FK, dann bekommt ihr mehr XP.
Der Ansatz, den ich da raus lese, gefällt mir. Aber der Teufel steckt halt im Detail, und über Details können wir nur spekulieren.